Tánc

 

  1. Hólabda

A zene elindulásakor egy pár kezd táncolni, majd egy zenei leálláskor szétválnak és más-más partnert választva, folytatják a táncot. A játék végét a terem nagysága és a párok száma határozza meg.

 

  1. Léggömbös

Minden résztvevő pár fiútagjának bal bokájára rövid cérnával egy léggömböt erősítünk. A cél egymás léggömbjeinek kipukkasztása (fiúk csak jobb lábukkal, a leányok mindkét lábbal próbálkozhatnak, de közben egymást el nem engedhetik). Az a pár nyeri a játékot, akinek sértetlen marad a léggömbje.

 

  1. Seprűs

A zene indulásakor a táncoló párok közül az egyik kezébe seprűt adunk, amelyet kézről-kézre adnak egymásnak a párok (a seprűvel megérintett pár férfi tagja köteles a seprűt átvenni). Minden zenei leálláskor a seprűt éppen kézben tartó pár esik ki. Az a pár lesz a győztes, amelyik az utolsó leállásnál sem birtokolja a seprűt (célszerű azonban csak az utolsó két párig játszani).

 

  1. Fakanalas

A játék kezdeténél minden pár leány tagjának jobb kezébe, a fiúk bal kezébe egy-egy fakanalat adunk, s ezekre tetszés szerinti tárgyat teszünk (pingponglabda, burgonya stb.) Minden párnak meg kell akadályoznia, hogy ez a tárgy a fakanalaik közül kicsússzon, a többieknek, hogy ez másoknak sikerüljön! A győzelmet a teli fakanállal legtovább kitartó páros szerzi meg.

 

  1. Körkiesős

A tánc kezdete előtt a táncparkettára köröket rajzolunk, amelyekben szűken egy-egy pár számára van hely. Minden zenei leálláskor a táncosoknak meg kell merevedniük. A játékvezető ellenőrzi a köröket, s azoknak a pároknak kell távozniuk, akik kiléptek belőle, vagy ráléptek a körük szélére. A játék az utolsó párig folytatódik.

 

  1. Üvegtánc

A tánc előtt itt üvegegekkel (üresekkel) rakjuk tele a táncparkettet. A zenét egy - egy üveg eldőléséig folytatjuk. Ekkor az üveget döntő pár távozik a játékból, a játékvezető szükség szerint átrendezheti az üvegeket, a követvetkező üveg eldöntéséig ismét folytatjuk a zenét. Minél kevesebb pár van a versenyben, annál jobban kell körülraknunk őket, mert itt fontos, hogy ne húzzuk el túlságosan a játékot, hanem igyekezzünk gyorsítani azt.

 

  1. Poharas

A játék elején a párok leány és fiú tagjának egyaránt egy-egy vízzel teli poharat adunk, amelyet a játék végéig meg kell őrizniük. Tánc közben különböző feladatokat végeztetünk velük (leguggolás, körbe-körbe, tapsolni, kezeket felemelni, stb.), hogy mindezt megnehezítsük. A játék végén minden pohárban centiméterrel lemérjük a víz mennyiségét. Az a pár győz, akinek a legkevesebb hiányzik a poharából.

 

 

 

 

 

  1. Ügyességi táncok

Gyufaskatulya: itt a párok orra között egy gyufaskatulya

             Focilabda: itt mellmagasságban egy gumi játéklabda

            Pingponglabda: itt a két homlok között egy pingponglabda (/alma, stb.) helyezkedik el.

Tánc közben itt is megmozgatjuk a párokat, az előzőekhez hasonló gyakorlatokkal. Az a pár fog győzni, akik a legtovább fognak kitartani, azaz nem esik a földre a közéjük helyezett tárgy.                                                                                                             

  1. Perenyica

Egy nagy kört alakítunk ki és abban egy kisebbet, a társaság leány és fiú tagjaiból vegyesen. A benti körben lévőknek hármasával kendőket adunk, úgynevezett párválasztót. A zene leállításakor hármuk közül a középső, egy külső körtagbeli elé térdel, akinek ekkor le kell térdelnie az elé terített kendőre, közben a másik kettő az összecsókolódzó párra teríti a kendőjét. Csók után a választó és a választott helyet cserélnek, ezzel együtt az addig asszisztálók közül is az egyik beáll középre. A zene újra folytatódik, újabb és újabb csókok csattannak, míg minden résztvevő meg nem fordult a belső körben.

 

  1. Párválasztások

A.   Nevetésprovokálás

5 perc alatt, akit meg tud nevetetni

             B.   Farkasszemnézés: 

             aki egy percig nem tud szembe nézni

C.   Ölben ülve:  

bekötött szemű fiú ölében pár szavas tréfás mondatot  (pld. Hettyem Pitty, kis fiú, stb.) kell mondani, ebből kell rájönni a leány nevére  

       D. Mutogatós:

       a leányok egy előre megbeszélt testrészüket mutatják meg (láb,kéz stb.) egy paraván mögül , ebből kell kitalálni a nevüket.          

(Mind a négy esetben a lányok egymás után vonulnak el a fiúk előtt, míg csak párjukra nem találnak. Ez az első két esetben akkor történik meg, ha sikerül őket megnevettetni. A másik két esetben a nevén nevezés dönti el a párválasztást. Itt is csak bizonyos ideig játsszuk ezt, s aki még ezután is pártában maradna, ill. nem tudott választani, annak zálogot kell adnia, amelyet csak bizonyos számú tánc eltáncolásával lehet kiváltani)

             E. Hol a párom: 

              - a leányok és a fiúk külön-külön kört alkotnak, úgy, hogy közben egymásnak háttal állnak.  Zenére a két kör ellentétes irányba kezd forogni. Mikor a zene megáll, mindenkinek meg kell találnia eredeti párját, amelyet kézfeltartással kell jelezni. Az utolsó pár mindig kiesik.     

             - Történhet szemben állással is. Ekkor a külső körben eggyel kevesebb leány van. Zeneleálláskor a körökben lévők egymásnak kezet nyújtanak. Amelyik fiúnak nem jutott leány, kiesik.

             - Történhet úgy is, hogy két körben egyenlő számú játékos van, de a külső körben a játékvezető is bent áll. Akinek a kezét elkapja zeneleálláskor, az jut a kiállítás sorsára.

             F. Seprűs:    

             - Táncoló párok között seprűvel a kezében járkál a játékvezető, aki titokban az egyik pár cipőit megérinti seprűjével. A pár egy alkalmas pillanatban leül, amit a többiek is igyekeznek megtenni, amelyik párnak nem jut hely, kiesik a további játékból.

- Történhet úgy is, hogy a leülés csak akkor történhet meg, ha a játékvezető elejti a seprűjét és ő maga már helyet foglalt. Itt szintén a helyet nem találó pár esik ki. Természetesen a székek számát mindig csökkentjük eggyel a kiesések alkalmával.

 

 

  1. Párosítók

Minden érkező leány és fiú egy – egy lapot kap (Ország-város, Szerelmespárok, Állat-eledel, Kártyalapok, Rajzok, Számok, stb.), miután a párok egymásra találnak, indulhat a tánc. De a játékvezető is játszhatja a véletlen szerepét, s ekkor ő mond találomra két számot (pld. páros: fiúk, páratlan: leányok), így alakítva ki párokat.

- Kié ez a tárgy: a leányok belépéskor tárgyat választanak, amit a fiúk hagytak ott zálogul. A tárgy tulajdonosának megtalálásakor táncolhatnak egymással.

- Ki az én párom: a fiúk egyenként egy résnyire nyitott ajtóhoz lépnek, ahol a leányok tartózkodnak. Beszólnak: Ki az én párom? A válasz egy leánytól fog érkezni, akire a játékvezető találomra rámutat: Én vagyok! Ha felismeri a leány hangját és eltalálja a leány nevét, táncolhat vele. Ha nem, a következő fiú jön, s neki ki kell várnia a sor végét, hogy ismét sorra kerüljön.

 

  1. Szerelmes párok

- Tánc közben a fiúk kérdésekkel zaklatják a leányokat, amelyeket addig tehetnek fel, ameddig a zene tart, ezalatt kell kitalálniuk, hogy hozzájuk tartozik vagy sem a párjuk (érkezéskor kiosztott lapok: Faust-Margit, Ady-Léda, stb.). A következő zeneszámmal újra kezdődhet a faggatódzás.

             - Másik változatában a leányok felírják adataikat (előre megállapított 5-10 kérdésre) és ezeket a

       lapokat kiosztják a fiúk között. A fiúknak tánc közben kell eldönteniük, hogy partnerük azonos a cédulán szereplővel (Kérdések: szeretsz-e csókolódzni, csípő mérete, stb.). A következő  számnál  folytatódhat az egyeztetés.

Mindkét játéknál veszteseket kell avatnunk, amit tréfás feladatokkal, tánccal lehet csak megváltaniuk.

 

      13.  Székkeringő

A parkettán székeket helyezünk el.  Tánc közben ezekhez tilos hozzáérni.  Amelyik pár mégis hozzáér, kiesik a további játékból. Tánc közben különböző feladatokat végeztetünk (lépjünk hátra, emeljük fel a lábunkat, forduljunk meg, stb.). A kieső párokkal arányosan csökkentjük a táncterület nagyságát és a székek közötti távolságot. Győz a legtovább versenyben maradó pár.

 

      14.  Lekérés

Tánc folyik a játéktéren, de néhány fiúnak nem jutott leány. De szerezhetnek maguknak lekéréssel partnert, a kővetkező módszerrel. A párhoz lépnek, s egy rövid idézetet mondanak el (vers, próza, stb.). Ha a pár fiú, de akár segíteni akaró leány tagja sem tudja, kitől van az idézet, esetleg még folytatni sem tudja, a lekérő nyert, most már ő folytathatja a táncot a leánnyal.

 

15. Kis csoportok

Tánc közben a játékvezető háromnál nagyobb számokat mond a mikrofonba: pld. 4-5-6-stb. Ekkor a táncosoknak ekkora számú csoportokat kell alkotniuk (körbe állva, egymás kezét fogva). Aki nem tud ilyen csoportba bekerülni, ill. egy kisebb csoport fog alakulni, ezek kiesnek a további játékból. A játék az utolsó két párig folytatódik!

 

16. Játék a koronggal

Kevesebb táncos esetén a legjobb táncos, legjobb partner címért lehet versenyeztetni. Az est folyamán mindenki fog táncolni mindenkivel. Majd a táncok után előbb a fiúkat, majd a leányokat is megszavaztatjuk arról, hogy ki mennyi pontot ért szerinte tánctudásáért. Mindenki egytől tízig adhat pontot és a kapott pontokat, összeadjuk. A legtöbb pontot elérő leány illetve fiú lesz a táncverseny győztese. A jutalom táncot, együtt járhatják.

 

 

 

17. Tánc a zsinór alatt

A táncosok tánc közben egy kifeszített zsinór alatt táncolnak el.  A zsinór földtől való távolsága állandóan csökken. A párok egymás kezét fogva haladnak el alatta, akik kézzel vagy ruhával hozzáérnek a zsinórhoz, kiesnek a további játékból. Győz a legtovább versenyben maradó pár!

 

      18.  Akadályverseny

Utolsó játékunkban a pároknak a zene elindulása után akadályokat kell legyőzniük:

- Üvegek ki és megkerülése.

- Egyensúlyozva, vonalon végig haladva.

- Vízzel teli edények szállítása, stb.

A legkevesebb hibával beérkező pár nyeri a játékot.